معرفی انواع پروفیل در شرکت سافا (قسمت دوم)

1403/03/21
نویسنده : سامان دانش

در محتوای قبلی با عنوان معرفی انواع پروفیل در شرکت سافا (قسمت اول)، ابتدا به طور کامل و جامع به معرفی پروفیل و انواع آن و روش هایی که برای دسته بندی کردن پروفیل ها بکار می رود را بررسی کردیم. در ادامه به معرفی کاربرد های هر یک از این پروفیل ها را بررسی کرده و در آخر هم به معرفی انواع پروفیل هایی که در شرکت سافا ساخته می شود پرداختیم. حال در این محتوا قرار است به طور کامل هر کدام از این پروفیل ها را معرفی کرده و اطلاعات مربوط به هر یک را به شما بگوییم. به این شکل شما می‌توانید با بررسی هر یک از این محصولات و شناخت ویژگی ها و مشخصات هر یک، بهترین گزینه را برای پروژه و کسب و کار خود انتخاب و خریداری نمایید.

در این مسیر هم متخصصان سافا همراه شما خواهند بود و در هر زمان، به سوالات شما پاسخ های تخصصی می دهند. پس مثل همیشه جدید ترین مقاله ی ما را مطالعه کنید. جهت ارتباط با ما روی لینک کلیک نمایید. حال با ادامه این مقاله و معرفی محصولات پروفیل شرکت سافا همراه ما باشید.

انواع پروفیل های شرکت سافا

همانطور که در محتوای قبل گفتیم پروفیل ها به دو دسته ی اصلی پروفیل های بسته و پروفیل های باز تقسیم بندی می شوند. پروفیل های باز به آن دسته از پروفیل هایی که سطح مقطع باز دارند و به صورت یکپارچه به هم دیگه پیوسته نیستند می گویند. از طرف دیگر پروفیل هایی با سطح مقطع پیوسته را پروفیل بسته می نامند. هر دو گروه پروفیل، قابلیت ها و کاربردهای بسیار زیادی دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. حال زمان آن رسیده است که به معرفی محصولات پروفیلی شرکت سافا بپردازیم.

معرفی پروفیل های باز شرکت سافا

به طور کلی سه نوع پروفیل باز در شرکت سافا تولید می شود که عبارتند از:

  • پروفیل های چهار چوبی (metal frame section)
  • پروفیل Z (Z Purlin)
  • انواع پروفیل های ریلی (Rail Profiles)

جهت مشاهده صفحات محصولی هر یک از محصولات فوق، روی نام هر کدام کلیک کنید. حال در ادامه به معرفی هر یک از این محصولات می پردازیم.

معرفی کامل پروفیل های چهار چوبی (metal frame section)

پروفیل های چهارچوبی در حقیقت پروفیل هایی هستند که برای ساخت انواع درب و پنجره استفاده می شوند و بسته به نیاز و کاربردی که دارند از متریال مختلفی برای ساخت آن ها استفاده می شود. معمولا پروفیل های درب و پنجره را از آلیاژ آلومینیوم یا فولاد می سازند و با استفاده از گالوانیزه آن را عایق کرده تا در برابر رطوبت، حرارت و تغییرات آب و هوایی برای سالیان سال ماندگار باشد.

در شرکت سافا پروفیل های چهار چوبی فولادی، در دو نوع فرانسوی و ساده تولید می شوند. شرکت سافا همواره با تعهد بر ارائه با کیفیت محصولات خود، برای ساخت این پروفیل ها از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار استفاده می کند. این پروفیل های چهارچوبی سافا همگی از ورق فولادst37  تولید می شود. تمامی این ورقه های فولاد در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و با ضخامت ۲ میلیمتر (کمتر و یا بیشتر بر حسب نیاز) تولید می گردنند. پروفیل های چهار چوبی سافا با استاندارد ISIRI7337  تولید می گردد. جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه پروفیل چهارچوبی کلیک نمایید.

معرفی کامل پروفیل های Z (Z Purlin)

پروفیل Z یکی از پر کاربردترین پروفیل های مقاطع باز می باشد که کاربردهای فراوانی دارد. علت نامگذاری این پروفیل به دلیل وجود لبه های موازی بالا و پایین در این پروفیل بوده که به صورت لبه دار می باشند و ظاهر آن به شکل حرف Z در زبان انگلیسی است. به همین دلیل این پروفیل را اینچنین نامگذاری کرده اند. در صنایع فولاد پروفیل Z را با نام پرلین Z (Z Purlin) نیز می شناسند. 

پروفیل های Z به دلیل نوع و سطح مقطع خاصشان، توانایی تحمل نیروها و تنش های وارده را دارند و نصب آن ها بسیار ساده و سریع می باشند و به همین علت، برای ساخت سازه های مختلف مانند سالن های ورزشی و ساخت انواع و اقسام سوله گزینه ی فوق العاده ای می باشند. علاوه بر این، پروفیل های Z، با توجه به استحکام بالایی که در برابر پیچش و تاب خوردگی دارند و در عین حال، وزن سبکی دارند بسیار کاربردی و پر طرفدار می باشند. علاوه بر کاربردهای قبلی که گفتیم، پروفیل Z، در ساخت ریل و پایه‌های مختلف و همچنین برای افزایش استحکام و میزان تاب آوری سقف ها نیز استفاده می‌شوند.

پروفیل های Z، عموما جهت نصب سریع تر و ساده تر، با نظر طراحان سازه، پانچ های متنوعی بروی آنها ایجاد می گردد. ما در شرکت ساخته های فلزی اصفهان (سافا) با بکار گیری سیستم های پانچ هیدرولیکی قادر به سوراخ کاری بیضوی (لوبیایی) برای ابتدا و انتهای شاخه و برای طول شاخه  قادر به ایجاد پانچ های گرد به قطر ۱۴ میلیمتر هستیم. بنابراین نصب پروفیل های Z از پیش هم سریع تر و ساده تر است.

در حال حاضر پروفیل های Z شرکت سافا در دو نوع طراحی و تولید می شوند. جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه پروفیل Z کلیک نمایید.

معرفی کامل پروفیل های ریلی (Rail Profile)

یکی دیگر از پروفیل های کاربردی، پروفیل های ریلی می باشند. این پروفیل ها به عنوان بخشی اساسی برای انواع درب و پنجره های کشویی و همینطور کمدهای دیواری مختلف و حتی چهارچوب درب های اتوماتیک پارکینگ منازل استفاده می شوند. این نوع پروفیل ها معمولا به صورت فولادی و یا آلومینیومی طراحی و تولید می شوند. این نوع پروفیل ها که جایگزین ریل‌های فلزی قدیمی محسوب می‌شود، مزایای قابل توجهی را به ارمغان آورده است که از بین این مزایا می توان به این مورد اشاره کرد فولاد و آلومینیوم هر دو در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بسیار بیشتری دارند و به همین دلیل کارایی و طول عمر بیشتری نیز دارند و برای بکارگیری برای ساخت درب پارکینگ و مواردی از این قبیل گزینه های قابل اتکایی به شمار می‌آیند.

پروفیل های ریلی فولادی تولید شده در شرکت سافا در دو نوع C80 و C81 با انواع ورق سرد- گالوانیزه تولید می شوند. این محصول معمولا مطابق با درخواست مشتری و در بازه ی 1 تا 2.5 میلی متر تولید می شوند. جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه پروفیل ریلی کلیک نمایید.

معرفی پروفیل های بسته شرکت سافا

در شرکت ساخته های فلزی اصفهان (سافا) سه نوع پروفیل بسته تولید می شود که عبارتند از:

  • قوطی های مستطیلی شکل (Rectangular hollow section)
  • پروفیل های درب و پنجره (Door and window profiles)
  • قوطی های مربعی شکل (Square Hollow Section)

جهت مشاهده صفحات محصولی هر یک از محصولات فوق، روی نام هر کدام کلیک کنید. حال در ادامه به معرفی هر یک از این محصولات می پردازیم.

معرفی کامل قوطی های مستطیلی شکل (Rectangular hollow section)

یکی از پرکاربردترین پروفیل هایی که در امور بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد پروفیل مستطیل شکلی می باشد. این نوع پروفیل سطح مقطع کاملا بسته ای دارد و به همین دلیل آن ها را قوطی (Box) نیز خطاب می کنند. این نوع پروفیل ها به شکل‌های مختلف و متنوعی ساخته و استفاده می شود. دامنه ی کاربرد و استفاده از این نوع پروفیل ها به قدری زیاد است که شما می توانید از این پروفیل ها تقریبا در هر کاری استفاده نمایید. از ساخت انواع قفسه ها، سازه های مختلف فلزی گرفته تا بکار گیری در صنایع عظیم ساخت و ساز، پروفیل های قوطی مستطیلی شکل همیشه مورد نیاز هستند. علت محبوبیت و کاربرد بالای این نوع پروفیل ها به استحکام بالا، تنوع در ابعاد و ضخامت و همچنین قابلیت اتصال آسانی است که این نوع پروفیل ها دارند.

جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه قوطی های مستطیلی شکل کلیک نمایید.

معرفی کامل پروفیل های درب و پنجره (Door and Window Profiles)

پروفیل های درب و پنجره همانطور که از نامشان پیدا است، در حقیقت پروفیل هایی هستند که برای مصارف ساختمان سازی و مخصوصا ساخت انواع درب و پنجره استفاده می شوند. این نوع پروفیل ها بسته به کاربردی که دارند از متریال مختلفی برای ساخت آن ها استفاده می شود و سطح مقطع آن ها به صورت باز و یا بسته می باشد. مهم نیست که پروژه ی ساخت و ساز چقدر بزرگ باشد؛ از ساختمان های مسکونی گرفته تا مراکز خرید عظیم الجثه، همه و همه به پروفیل درب و پنجره نیازمند هستند.

شرکت سافا با تنوع در تولید محصولات فولادی، انواع پروفیل ها را از جمله، پروفیل 507 موسوم به پروفیل سپری، پروفیل لنگه دری 508 و پروفیل چهارچوبی  509 را تولید و عرضه می نماید. تمام تولیدات این مجموعه از مواد اولیه مجتمع فولاد مبارکه یعنی فولاد st37 می باشد که نهایت کیفیت را دارند. جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه پروفیل درب و پنجره  کلیک نمایید.

معرفی کامل قوطی های مربعی شکل (Square hollow section)

همانند قوطی پروفیل های مستطیلی شکل، پروفیل های مربعی جز پرکاربردترین پروفیل های بکار رفته در صنایع مختلف می باشند. شاید بتوان چنین ادعایی کرد که پروفیل هایی که سطح مقطع مربعی شکل دارند، به همراه پروفیل های لوله ای شکل، پر استفاده ترین و پر کاربردترین پروفیل های مورد استفاده در صنعت به حساب می آیند. استحکام و مقاومت بالا، تنوع در ابعاد و ضخامت، قابلیت اتصال آسان از ویژگی های بارز این نوع پروفیل ها به حساب می آید و همین موارد منجر شده تا این پروفیل ها این چنین خاص و کاربردی باشند.

شرکت سافا در بیشتر فصول سال تولیدات متنوع و با کیفیت قوطی های بسته مربعی و مستطیلی را مطابق با طرح های کیفی و تماما با مواد اولیه مجتمع فولاد مبارکه تولید نماید. این مجموعه قادر به تولید قوطی های مربعی از سایز ۲۰*۲۰ میلیمتر تا ۹۰*۹۰ میلیمتر را دارد. خطوط موجود قادر به تولید از ضخامت ۱.۸ الی ۳ میلی متر هستند و درصورتی که سفارش خاصی مد نظر باشد سافا قادر به تولید محصول مطابق با آنچه که مخاطب خود می خواهد، می باشد. جهت مشاهده ی جدول اطلاعات محصول، روی لینک صفحه قوطی های مربعی شکل کلیک نمایید.

مزایای پروفیل های ساخت شرکت سافا

همانطور که قبلا ذکر کردیم، سافا تعهدی همیشگی به دقت و کیفیت محصولات خود داشته و دارد. خلق تجربه ای موفق و دلنشین برای مخاطبین و صاحبین کسب و کار از اصلی ترین و اساسی ترین ایدئولوژی ها و چشم اندازهای شرکت سافا است. ما نسبت به کیفیت و دقت محصولات خود کاملا اطمینان داریم و این آمادگی را داریم تا برای هر پروژه ای و در هر صنعتی، آنچه که نیاز است را با بهترین کیفیت و قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. در ادامه تنها بخشی از مزایای محصولات سافا را توضیح خواهیم داد:

مستحکم و مقاوم: پروفیل ‌های شرکت سافا به لطف طراحی خاص و مهندسی دقیق، از استحکام فوق‌ العاده ‌ای در برابر فشار و انواع تنش های وارده برخوردارند.

سبد محصولی متنوع : شرکت سافا تولید کننده انواع پروفیل های مورد نیاز برای مخاطبین بوده و با استفاده از نیاز سنجی های دقیق و حساب شده قابلیت تشخیص کامل خواسته ها و انتظارات مشتریان خود را دارد. به همین دلیل، سافا با ارائه سبد محصولی متنوع پروفیلی متناسب با نیازهای مشتریان، بهترین پاسخگوی نیازهای صنایع مختلف می باشد.

کیفیت بالا: شرکت سافا با بهترین تولید کننده فولاد کشور یعنی فولاد مبارکه اصفهان همکاری مستقیم دارد و همواره از بهترین مواد اولیه و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در تولید پروفیل‌های خود استفاده می‌کند و به همین دلیل محصولات شرکت سافا، از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار، برخوردار هستند.

سبک و مقاوم: پروفیل ‌های شرکت سافا با وجود استحکام بالا، وزن به نسبت کمتری  دارند. پروفیل های شرکت سافا در ضخامت‌های 1.8 تا 3 میلیمتر تولید می‌شوند.

قیمت مناسب: شرکت سافا با بهره‌گیری از روش‌های نوین تولید و بازیافت ورقه های فولاد، بازدهی بسیار بالایی در صفر تا صد فرایند تولید محصولات خود دارد و به همین دلیل قادر است تا محصولات خود را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه نماید.

جمع بندی و نتیجه گیری

انتخاب پروفیل‌های سافا، انتخابی هوشمندانه و مقرون به صرفه است که مزایای آن در هر مرحله از پروژه شما آشکار خواهد شد. استحکام، تنوع، نصب آسان و قیمت مناسب، تنها گوشه‌ای از این مزایا هستند. پس به دنیای پروفیل‌های سافا قدم بگذارید و از ساخت سازه‌ هایی مستحکم و ماندگار لذت ببرید.

در صورتی که نیاز به مشاوره های تخصصی دارید، با ما تماس بگیرید و سوالات و دغدغه های خود را با مشاورین شرکت سافا در میان بگذارید. مشاوران و متخصصان ما همواره در کنار شما هستند تا خالق برترین و استوار ترین سازه ها باشید.